SIMPAN EMAS DEPOSIT BELI RUMAH

SIMPAN EMAS DEPOSIT BELI RUMAH

Semua orang ada impian nak beli rumah sendiri tapi sekadar impian saja APA PUN TAK JADI.

Kebanyakkan daripada kita tak berjaya nak adakan simpanan untuk deposit beli rumah.

Memang tak dinafikan ramai mengaku susah nak cukupkan tunai untuk buat modal bayar deposit beli rumah.

Ye la kan, nak beli rumah bukan boleh beli sikit-sikit. Hari ni beli lantai dulu, esok beli tiang, lusa beli dinding dan seterusnya. Selalunya simpan duit sikit-sikit, makin lama makin sikit. Tak pernahnya banyak. Kan…

Sebab tu ramai pakar kewangan syor, wujudkan satu akaun simpanan khas yang mudah untuk kita lupakan. Seperti contoh akaun Tabung Haji atau ASB dan jangan dilinkkan dengan mana-mana akaun yang ada kad ATM. Supaya susah keluarkan semula duit simpanan atau kita ada tempoh bertenang walaupun dalam keadaan terdesak nak pakai duit.

Tapi kalau kita ni memang seorang jenis BAPAK SEGALA BOROS, saya sangat mengesyorkan cuba simpan duit dalam bentuk emas. Tukar cara simpanan duit tu. Emas sangat bagus untuk seorang yang SANGAT BOROS. Ia dapat menghilangkan SIFAT BOROS dalam setiap individu.

Perkongsian followers di Facebook

Simpan emas setiap individu itu sendiri secara fitrahnya akan ada perasaan sayang pada emas. Sayang nak menjualnya, dan rasa nak simpan elok-elok. Kesudahannya sifat boros sudah tidak ada lagi pada diri penyimpan emas tu.

Kita boleh mula simpan emas sikit-sikit, makin lama saya yakin semakin banyak simpanan emas tu sebab nafsu manusia memang suka kumpul emas dan seronok bila ia terkumpul banyak.

Bila sudah cukup simpanan kita untuk dijadikan modal beli rumah, masa tu barulah kita jual. Kan mudah gitu..

Begitulah,

Khaja Nazimudeen (18.02.2021)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *